« terug naar vorige pagina

Klachtenregeling

Klacht
Heeft u een klacht over uw huisarts, over een van de andere medewerkers in de praktijk of over de gang van zaken? U kunt er iets mee doen!

Bespreek uw onvrede met uw huisarts. Wij stellen het op prijs dat u, wanneer u ontevreden bent, dit altijd eerst met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen we proberen dit voor u op te lossen. Een klacht doorgeven kan persoonlijk maar ook schriftelijk.

Klacht doorgeven

Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Is bovenstaande lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem en kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt deze bereiken op telefoonnummer 088-0229191.

Geschillencommissie huisartsenzorg
Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie vindt u in de folder, die u kunt opvragen bij de assistente en op www.skge.nl (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg).